"HOGYAN készüljünk egy grafikai projektre?": 

  • Minden folyamatban szükség van gondos tervezésre és hogy megtudjuk határozni a mérföldköveket. Nincs ez másként a grafikai anyagok tervezésénél és kivitelezésénél sem. Fontos látnunk, hogy mit is szeretnénk a végén látni, ebben pedig első sorban mi magunk tudunk segíteni. 
  • 1) Határozzuk meg, hogy miért is van szükség a vállalt projektre:
    • ​Költség csökkentés?
    • Új piacok felderítése?
    • A marketing folyamatok segítése?
    • stb...
      • Ebben a foylamatban is tud egy tanácsadás segíteni, hiszen fontos, hogy megfelelő és elérhető célt válasszuk ki.  
  • ​​2) A "miért" eldöntése után következhet a célok meghatározása:
    • Íme egy példa: "​Szeretném a költségeimet csökkenteni, így a havi 1 szórólapozást leváltom egy weboldalra, amit magam is tudok majd frissíteni. Ez jelentős befektetés lesz az első alkalommal, ami a szórólapozás költségeit figyelembe véve (benzin, plusz ember, alapanyag költség) körűbelül 1,5 éven belül fog megtérülni. "
  • 3) Miután meg van a cél, ki kell választanunk az arra leginkább alkalmas eszközt, vagy eszközöket:
    • ​Weboldal
    • Hirdetés
    • Közösségi média
    • Arculatváltás
    • Interaktív reklám
    • Rendezvény
    • stb...
      • Itt már mindenképpen érdemes szakértői segítséget kérni egy pontos kampányterv kidolgozásához, amiben a várható költségeket is felvázoljuk, amelyet rá tudunk szánni
  • ​4) Egyeztetés a pontos költségek tisztázásához: 
    • ​Érdemes több helyről is árakat kérni a teljes koncepcióra, vagy akár részeire a specializált szakemberektől, hogy pontos képet kaphassunk.
    • Gyakran félnek az ügynökségek "horribilis" költségeitől, de egy összetett feladategyüttesre gyakran tudnak pénztárca kímélő árat adni, hiszen egy kézben, egy bejáratott csapattal, sokkal hatékonyabban és gyorsabban dolgoznak, így érdemes ezt az utat is végigjárni. 
    • Ne feledjük el saját házunk táját sem, hiszen olyan rejtett tehetség vagy érdeklődés lakozhat saját munkatársainkban, amiről eddig nem tudhattunk. Kérdezzük meg munkatársainkat is a kérdéses fejlesztésről, hátha tudnak segíteni vagy szívesen vállalnák az ilyen irányú továbbképzést. 
    • Nézzünk utána a technológiáknak és annak is, hogy milyen módon készül el a kiválasztott anyag. Ha tájékozottak vagyunk pontosan tudni fogjuk mit kérjünk és hogyan kérjük. Ez fontos mind a projekt lebonyolításában, mind pedig az olyan költségek kiszorításában, ami nem feltétlen szükséges. 
    • Mindezek mellett fogadjuk meg amit a szakértők mondanak. Ha összevetjük az összegyűlt adatokat szépen kirajzolódnak a kötelező költségek, amelyek megkerülhetetlenek és azok is amik változtathatóak. Ezekre a kiválaszott partnernél kérdezzünk rá és egyeztessük mi célt szolgál bele tartozik e az általunk kiválasztott célok közé. 
  • ​5) Adatok összegyűjtése és előkészítése: 
    • ​A legtöbb ilyen jellegű projektben a felfogadott szakértő kis mértékben vagy egyáltalán nem tudja a cég profilját, az előzményeket, a szakkifejezéseket. Fontos látni, hogy nekünk is dolgoznunk kell azért, hogy megvalósulhasson. Elő kell készíteni az anyagokat.
      • ​Brossúrához szöveget kell írni. 
      • Honlapra tartalmat kell gyártani, képeket, szövegeket, kulcsszavakat. 
      • Hirdetéshez össze kell foglalni a mondandót pár sorban. 
      • stb...
  • ​​6) Folyamatos kommunikáció: 
    • ​Tartsuk a kapcsolatot a készítőkkel és kérdéseikre igyekezzünk minél hamarabb reagálni, hiszen első sorban a mi érdekünk, hogy minél gyorsabban és az elhúzódásból adódó költségek nélkül zárhassunk a projektet. Érdemes sűrű teendőink között akár egy-egy mondatban is, de reagálni a levelekre, hívásokra. 
    • A projektel mindig olyan kolega foglalkozzon, aki nem csak a feladathoz szükséges képességekkel bír, de be miértet és a hogyant is tudja. Fontos hogy lássa ha a projekt rossz irányba halad és időben tudjon reagálni. 

 

Ha bármilyen további kérdés felmerülne szívesen nyújtok bővebb tájékoztatást a megadott elérhetőségeken. Tanácsot kérek!

 

Kellemes napot és sikeres projekteket kívánok!

 

 

 Hamarosan ...

 

/Téridő fluktuáció lépett fel az adatgyűjtés rendszerezése közben és ehhez sok a google által is alkalmazott, betanított majom kellene, melyek bérlésére még nem sikerült összegyűjteni a banánt. Ezen társadalmi célú oknál fogva kérem banánt ne küldjenek, mert a hosszú úton amúgy is megromlanának, inkább támogassanak kisiparos tevékenységben, hogy minél hamarabb letudhassuk ezt az apró gigszert. Megértésüket előre is köszönve ... /